Případová studie: Portál s nemovitostmi - zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů o 523 % během 15 měsíců

Web Eurobydleni.cz se na nás obrátil s požadavkem o zastavení více než 1 rok trvajícího poklesu návštěvnosti, a o její zvýšení.

Počáteční stav webu

  • Web i doména existovaly více než 1 rok.
  • Organická návštěvnost: 36 524 různých návštěvníků měsíčně.
  • Hodně neindexovaných a prázdných stránek. Duplicitní či nekvalitní obsah na stránkách.
  • Spamové vnitřní odkazování s opakujícími se odkazy v rámci 1 stránky. Chybělo funkční vnitřní odkazování, které by pomohlo s růstem prioritních stránek a konkrétních dotazů.
  • Neoptimalizované vstupní stránky.
  • Chyběly Rich Snippets. Celkově se do té doby nikdo nevěnoval zobrazování webu ve výsledcích vyhledávání.
  • Neoptimalizované meta tagy a nadpisy. Navíc také bez informační hodnoty pro uživatele a schopnosti ho upoutat.
  • Duplicitní, technické a vyhledávací stránky v indexu.
  • Řada chyb v uživatelské přívětivosti webu.
  • Na webu chybělo cokoli pro prodloužení doby strávené uživatelem na webu a snižující míru opuštění (jako například návrh dalších podobných nemovitostí).
  • Škodící převaha komerčních Anchorů v odkazovém profilu webu.
  • Chyběl SSL certifikát.

Naše práce na webu

Provedli jsme analýzu odkazového profilu, klíčových slov, konkurence a také technickou analýzu webu. Na základě toho jsme jednotlivé chyby a nedostatky rozdělili podle náročnosti jejich řešení. Začali jsme s věcmi, které umožňují s minimálními časovými a finančními náklady dosáhnout maximálních výsledků.

Vyhledávače jsme přiměli indexovat více stránek navržením efektivního algoritmu automatického vnitřního odkazování, odstraněním zbytečných vnitřních odkazů na stránky, které nechceme indexovat, a přidáním kvalitního obsahu na důležité stránky. Stránky začaly obsahem i formou lépe odpovídat dotazům cílových návštěvníků. „Váha“ webu byla rovnoměrně rozprostřena po důležitých vstupních stránkách.

Pro zvýšení míry prokliku z výsledků vyhledávání a pozic jsme optimalizovali meta tagy, přidali jsme rozšiřující označení (vše, co bylo relevantní pro tento projekt) a bread crumbs (drobečková navigace). Meta tagy jsme kromě klíčových slov naplnili také podstatnými informacemi.

Zakázali jsme od indexace technické a duplicitní stránky a celkově jsme optimalizovali crawlingový budget webu. Udělali jsme sitemap (mapu stránek) obsahující pouze důležité vstupní stránky. Technické stránky jsme zakázali od indexu.

Dále:

  • Přešli jsme na SSL a rychlejší hostingový server, a zlepšili jsme ukládání do mezipaměti prohlížeče.
  • Na webu jsme opravili spoustu chyb. Je třeba dodat, že klient velmi rychle reagoval a aktivně se podílel na všem, na čem bylo třeba, s čímž se setkáváme jen zřídka…
  • Vymysleli jsme několik věcí, jak návštěvníka udržet na webu co nejdéle.
  • Zlepšili jsme vyhledávání v rámci webu a také zobrazování podobných nemovitostí na stránkách konkrétních nemovitostí. Pokud se v kategorii žádné další nemovitosti nenachází, zobrazí se nemovitosti z příbuzných kategorií. Nyní už návštěvník nevidí žádné prázdné stránky a vždy má mnoho možností pro přechod na další stránky či kategorie.
  • Nefunkční odkazy vedoucí na web byly opraveny nebo odstraněny.

S každým měsícem jsme obsazovali lepší pozice pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafu níže je vidět, jak rostla návštěvnost i množství klíčových slov, pro která byl web zaindexovaný ve vyhledávání. Data jsou převzata z Ahrefs.

Linkbuilding – odkazování na web

  • Neustálé jsme rozšiřovali a diverzifikovali odkazový profil webu.
  • Nadbytek komerčních anchorů jsme naředili nekomerčními / bezanchorovými odkazy z fór a blogů.
  • Získali jsme množství odkazů ze stejných webů, ze kterých vedou odkazy na konkurenční weby.
  • Vytvořili jsme více odkazů z autoritních webů s potřebnými anchory vedoucích na důležité stránky.
  • Vytvořili jsme PBN (satelitní síť webů) pro podporu hlavního webu.
  • Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo jsme je přesměrovali na co nejrelevantnější existující stránky.

Dynamický růst a různorodost odkazujících domén přinesly pozitivní výsledek (převzato z Ahrefs):

Výsledek

Ke dni 28. 2. 2019 se organická návštěvnost webu Eurobydleni.cz vyšplhala na 227 850 návštěvníků za poslední uplynulý měsíc. Jde tedy o nárůst o 523 % za 17 měsíců naší správy SEO.

  • Návštěvnost přestala klesat a začala stabilně růst. V současné době jsou tato čísla ještě vyšší.
  • S webem jsme v průměru obsadili 10. až 5. pozici v Googlu a Seznamu pro vysoce frekvenční, konkurenční dotazy.
  • Snížili jsme objem uživatelů opouštějících stránky.
  • Zvýšili jsme průměrné množství návštěvníkem zhlédnutých stránek.

Stále je však na čem pracovat, protože nabídka nemovitostí je v Česku veliká a velmi konkurenční.

Níže uvedený graf návštěvnosti je převzat ze Similarweb.com. Je dle něj evidentní, že největší část návštěvnosti pochází z vyhledávačů (téměř 60 %):

Níže uvedená data jsou rovněž ze Similarweb.com:

Statistika návštěvnosti za posledních 6 měsíců

K 6. měsíci 2019 jsou návštěvností napřed pouze Sreality, Idnes a o malinký kousek ČeskéReality (BezRealitky nepočítáme jako přímou konkurenci):

Ing. Šulc Marek
Eurobydleni.cz
Jak jste nás našli?
Na google.com jsme si vyhledali ve fulltextu klíčové slovo "SEO optimalizace". Na základě výsledků hledání jsme vynechali všechny placené reklamní odkazy a ponechali pouze běžné/přirozené výsledky. Prošli jsme max. první 3 stránky výsledků. Z těchto jsme vyškrtali všechny velké agentury nebo příliš známé, a to zejména kvůli předpokládané ceně. Poté nám zbylo cca 10 vhodných výsledků. Všech 10 jsme oslovili emailem, kde jsme popsali náš problém a počkali si na odpovědi. Zda problém vidí a zda ho umí vyřešit a mají zájem spolupracovat. Na základě odpovědí nám zbyly 3 společnosti. S každou jsme se osobně sešli a ve finále se rozhodli pro společnost SEOprofy.

Proč jste si vybrali právě nás?
Žádnou z oslovených společností jsme dopředu vůbec neznali. Byl to pro nás risk, koho si vybrat. Vybrali jsme si SEOprofy z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu SEOprofy nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.

S čím jste potřeboval pomoci?
Měli jsme dlouhodobý problém s klesající návštěvností, který byl spojený s přechodem na responzivní verzi a původní SEO agenturou. Potřebovali jsme ukončit pokles v návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je překročit.

Jakých našich služeb jste využili?
Chtěli jsme po společnosti SEOprofy skutečně jen klasické SEO, tj. on/off page faktory. Nechtěli jsme SEM, PPC nebo soc. sítě. Faktem je a s tím počítejte, že chyba je vždy na Vaší straně. Spousta chyb se skrývá v drobných detailech. Nebojte se podstoupit všechny změny, a to velmi důsledně. Důvěřujte aplikovaným změnám.

Jakých výsledků jste díky naší pomoci dosáhli?
Nikdy u klasického SEO nečekejte změnu ihned. Spíše ji můžete očekávat až po několika měsících. Měli jsme jakési svoje interní představy, jak by změna měla vypadat. Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost SEOprofy splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla.

Jak jste s formou spolupráce a dosaženými s výsledky spokojeni?
Ano, jsme spokojeni, proto píšu tuto recenzi. Forma, spolupráce a výsledky jsou výborné.

Co považujete za pro Vás nejpřínosnější faktor spolupráce s námi?
Komunikace a výsledný efekt, to se nedá nijak obejít.

Pro koho jsou podle Vás naše služby vhodné a jakým lidem je můžete doporučit?
Pro kohokoliv, kdo má na mysli výkon v poměru s cenou a myslí to se svým projektem vážně. Pokud nemáte statisíce nazbyt, svěřte se do rukou společnosti SEOprofy. I ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků.

Kontakt

Hledáte radu? Vysvětlení? Anebo nás chcete rovnou seznámit s představou o svém projektu? Napište nám. Po zadání vašeho emailu do boxíku níže vás neprodleně zkontaktujeme!