SEO analýza webových stránek
Potřebujete podrobný SEO audit? Provedeme komplexní analýzu webu a odhalíme jeho slabá místa. Výsledkem SEO analýzy je zadání pro opravu / optimalizaci vašich stránek.
Co zahrnuje SEO analýza
Základem každého webu je rozsáhlá analýza klíčových slov. Nalezneme relevantní klíčová slova která se budou hodit pro obsahovou nápň vašeho webu z hlediska optimalizace pro organické vyhledávání. Díky ním zapracujeme na celkové SEO struktuře webu.
Struktura webu je jedním z nejdůležitějších faktorů on-page optimalizace stránek. Menu, jeho kategorie, umístění jednotlivých modulů. Struktura stránky je zároveň jedním z nejdůležitějších pilířů použitelnosti webu a její návrh je nutné vnímat v širším kontextu. Struktura je důležitá jak pro vyhledávače, tak pro uživatele, kteří budou web používat. Zpracování struktury předchází detailní analýza klíčových slov z nichž musí podoba webu vycházet.
Na základě analýzy klíčových slov provedeme analýzu zacílení jednotlivých vstupních stránek webu a navrhneme přidání chybějících vstupních stránek.
Zjistíme, zda jsou všechny meta tagy vhodně nastavené, jelikož hrají důležitou roli v optimalizaci webových stránek. Meta tagy slouží jako informace o stránce, které vyhledávače používají jako popis odkazu ve výsledcích vyhledávání.
Pokud chcete, aby vaše webová stránka byla přehledná, přívětivá ke čtenářům a zároveň aby ji vyhledávače považovaly za kvalitní, musí být na webu správně použité nadpisy H1 až H6.
Tato stránka se objeví při načtení neexistující URL webu. Pokud stránka na kterou link odkazuje již neexistuje, byla smazána, přejmenována, či přesunuta. Je nutné udělat takzvaný redirect – přesměrování v administraci webu a tím obnovit funkčnost původního linku.
Účelem minifikace je optimalizace velikosti finálního souboru obsahujícího zdrojový kód a CSS šablonu. Jedná se tedy o snahu uložit zdrojový kód v co nejmenší možné podobě, při zachování plné funkčnosti.
Soubor robots.txt informuje vyhledávače o tom zda mohou přistupovat k částem webu a indexovat je. Pomocí tohoto souboru lze robotům přikázat aby některé stránky navštěvovali a jiné zase záměrně vynechávali a zabránili tak jejich indexaci.
Mapou webu se označuje přehled všech důležitých stránek webu, seřazený podle jejich důležitosti. Většinou na ni bývá odkazováno z patičky hlavní stránky. Úkolem mapy webu je ukázat, co vše lze na stránkách najít. Může být užitečná i při optimalizaci pro vyhledávače. Mapa webu obsahuje na jednom místě všechny odkazy, díky tomu je pomyslnou křižovatkou pro vyhledávací roboty.
Analýzou odkazového profilu se zaměříme na zhodnocení off-page faktorů vašich stránek. Zhodnotíme přínos již existujících zpětných odkazů. Zaměříme se nejen na počet odkazů, ale hlavně na jejich relevanci (tematičnost), kvalitu, a celkově jejich přínos pro váš web. Je mnoho důvodů proč budovat síť kvalitních odkazů. Nejlepší je mít velké množství odkazů vedoucích na váš web z kvalitních webů, které nabízejí návštěvníkům kvalitní informace, takové weby jsou nejvýše ve vyhledávačích. Další možností je mít odkazy vedoucí na vaše stránky ze "zpřátelených" webů s podobným obsahem. Co se týče odkazů na vašem webu, neměli byste je používat zbytečně často, je zde riziko, že odvedou vaše návštěvníky na jiné stránky, čí přímo ke konkurenci.
Dejte o sobě vědět díky krátkým úryvkům ve vyhledávání Google. Pomocí Rich snippets může google ve výsledcích vyhledávání zobrazovat krátké úryvky recenzí, informací o produktech, receptech nebo třeba událostech. Rádi vám s nimi pomůžeme.
Zjistíme, zda stránky vašeho webu jsou navzájem vhodně prolinkovane. Záleží na struktuře webu a jeho velikosti. Cílem vnitřního prolinkování je rozdělit priority mezi jednotlivými stránky webu a usnadnit návštěvníkům procházení vašich webových strínek.
Duplicita vzniká tehdy, pokud více stránek webu mají velmi podobný či stejný obsah. Vyhledávače jsou na duplicitní obsah citlivé. Proto zajistíme kontrolu unikátnosti obsahu vašich stránek.
Textový obsah by měl nejen přitáhnout návštěvníka stránek svým obsahem, ale už na první pohled svou úpravou. Při psaní textu pro web bychom měli využít většinu možností formátování, které nám nabízí. Články by měly obsahovat nadpisy, podnadpisy, tučná slova, odkazy, obrázky s podtitulky, nečíslované i číslované seznamy a měly by být strukturovány do přehledných odstavců.
Neoptimalizované obrázky dokážou výrazně zpomalit rychlost načítání webu, proto je důležité provést analýzu veškerých obrázků na webu a zjistit, zda je možnost redukce velikosti. Také by obrázky měly odpovídat možnostem šablony. Jedině tak docílíte maximální rychlosti odezvy vašich stránek.
Vypracujeme postup pro opravu nalezených nedostatků webu
Na základě SEO analýzy sestavíme technické zadání na opravu / úpravu nalezených chyb.
Řešení bude komplexně zpracované a srozumitelné.
Některé z našich nástrojů pro SEO analýzu
Google Webmaster Tools | Advanced Web Ranking | Google Analytics
Google Adwords | Yandex Metrika | Netpeak Spider
Seznam Sklik | Ahrefs.com