Případová studie: Únikové hry v Ostravě - zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů o 939 % během 12 měsíců

Oslovil nás majitel únikových her v Ostravě s cílem lokálně propagovat (Ostrava a přilehlé okolí) jeho web EXITDOOR.cz. Správa SEO probíhala pouze 3 měsíce, a to navíc s minimálním možným rozpočtem. Rozhodli jsme se proto zaměřit na méně konkurenční dotazy a základní zlepšení webu, abychom z rozpočtu dostali maximum.

 

Počáteční stav webu

  • Stáří webu: 6 měsíců.
  • Organická návštěvnost: 87 unikátních návštěvníků měsíčně.
  • Chyběly Rich Snippets i cokoli jiného, co by zlepšilo míru prokliku z výsledků vyhledávání.
  • Nevhodné nadpisy a meta tagy bez klíčových slov. Obvykle se jednalo pouze o název stránky.
  • Chybělo vnitřní odkazování.
  • Dohromady jen 1 vstupní stránka na webu.
  • Chyběl SSL certifikát.
  • Web měl jen málo kvalitních odkazů, většinou spamových.
  • Na stránkách chyběly texty.
  • Na webu nebyla možnost platit kartou a nakupovat dárkové vouchery, což byla nevyužitá příležitost vyššího zisku.
  • Web se pomalu načítal. Ukládání do mezipaměti prohlížeče bylo špatně nastaveno.
  • Obrázky na webu nebyly optimalizovány.
  • Na webu nebyl žádný systém pro měření konverzí. Klient neměl tušení, kolik v průměru utratí peněz za 1 konverzi.
  • Zbytečné a technické stránky byly zaindexovány.

 

Naše práce na webu

Náš tým udělal na tomto webu spoustu změn. Identifikovali jsme nedostatky webu, které lze v krátkém čase a s malým úsilím napravit, a které po nápravě přinesou největší výsledky:

  • Na základě analýzy klíčových slov jsme optimalizovali existující stránky a vytvořili řadu nových.
  • Optimalizovali jsme obrázky.
  • Zrychlili jsme načítání stránek a nastavili ukládání do mezipaměti.
  • Napsali jsme atraktivní meta tagy obsahující klíčová slova a optimalizovali jsme nadpisy H1.
  • Vnitřním odkazováním jsme propojili důležité stránky, abychom zvýšili jejich pozice ve vyhledávání.
  • Jako bonus jsme optimalizovali také klientův profil na Google My Business. Maximálně jsme ho vyplnili a vysvětlili jsme klientovi, že je třeba motivovat zákazníky k tomu, aby zanechali zpětnou vazbu na Google mapách.
  • Dodělali jsme Rich Snippets (hvězdičky a breadcrumbs), což zvýšilo prokliky ve výsledcích vyhledávání.
  • Nastavili jsme měření konverzí podle požadovaných interakcí uživatelů.
  • Zbytečnosti a technické stránky jsme zakázali od indexace.
  • Vytvořili jsme na webu blog a napsali jsme články o únikových hrách, které jsou postaveny na informačních klíčových slovech.

 

Linkbuilding – odkazování na web

  • Zanalyzovali jsme odkazové profily klientovy konkurence a podařilo se nám najít zajímavé weby pro umístění odkazů.
  • Získali jsme pro klienta řadu odkazů ze stejných webů, ze kterých je odkazováno na jeho konkurenci.
  • Vytvořili jsme seznam lokálních katalogů / webů pro odkazování.
  • Vypracovali jsme plán psaní příspěvků s odkazy na fórech pro naředění odkazového profilu, což také posloužilo jako přímá podpora prodeje.
  • Komerční anchor odkazy směřující na web jsme naředili nekomerčními a bezachnorovými odkazy z fór a blogů.
  • Vytvořili jsme více autoritních odkazů s potřebnými anchory vedoucích na důležité vstupní stránky stránky.
  • Nefunkční odkazy vedoucí na web jsme opravili nebo přesměrovali na jiné funkční stránky webu.
  • Na autoritní weby jsme umisťovali tematické články s odkazy na klientův web.

 

S každým měsícem klientův web lépe rankoval pro více a více relevantních klíčových slov. Na grafech níže je vidět, jak rostla organická návštěvnost i množství klíčových slov, pro která je web viditelný (data jsou převzata z Ahrefs):

 

Výsledek

  • Dne 31. 10. 2018 byla organická návštěvnost webu exitdoor.cz 904 lidí měsíčně za poslední uplynulý měsíc, což je nárůst o 939 % během 12 měsíců.
  • Web se umístil mezi prvními 5 pozicemi prakticky pro všechny relevantní, lokální dotazy.
  • Je třeba poznamenat, že naše práce na SEO trvala pouze 3 měsíce. Web se dostal nahoru díky značné setrvačnosti výsledného efektu a také kvůli tomu, že konkurence v Ostravě není v tomto odvětví příliš vysoká.

 

Níže uvedený graf ukazuje, že více než 80 % celkové návštěvnosti webu pochází z vyhledávání. Zdrojem tohoto grafu je Similarweb.com:

Kontakt

Hledáte radu? Vysvětlení? Anebo nás chcete rovnou seznámit s představou o svém projektu? Napište nám. Po zadání vašeho emailu do boxíku níže vás neprodleně zkontaktujeme!