Jak napsat skvělý SEO článek, který se zaručeně umístí

Dobrý SEO obsah je právě ten, který nejlépe odpovídá na otázku uživatelů. Google vydělávání peníze tím, že je nejlepším vyhledavačem, který kdy existoval. Proto ti v každém případě potřebuje poskytnout obsah, který očekáváš, že najdeš. Tento článek ti poskytne info o tom, jak napsat skvělý SEO článek. Budeš vědět, jak:

  • do článku efektivně zakomponovat klíčová slova,
  • vytvořit správnou URL,
  • vymyslet titulek, který prodává,
  • správně strukturovat.

Pamatuj, že optimalizace některých technických aspektů textů ti pomůže, ale zdaleka se nevyrovná vytvoření obsahu, který je zajímavý a lidem se líbí.

Jak napsat úspěšný SEO článek? Co bys měl vědět, abys byl schopný napsat dobrý článek?

 

Pronájem aut nebo půjčovna vozidel

Všeobecně vzato každý článek by měl směřovat k jednomu konkrétnímu slovu nebo tématice, které se právě vyhledávají. Proto je jedno, jestli váháš mezi výrazy „pronájem aut“, „pronájem vozidel“ o „ půjčovna vozidel“.

To nejdůležitější je právě to, co se skrývá za obsahem. Chci tím říct, že úmysl uživatelů by se měl shodovat s obsahem článku. Jakékoli z klíčových slov tedy bude v pořádku.

Víš, co se nejvíc vyhledává? Na začátku možná nemáš ani potuchy, proto se půjdeš seznámit a nástroji vyhledávání klíčových slov od Googlu nebo plánovačem klíčových slov od Seznamu.

Pozor na ty správné konkurenty

Tyto nástroje ti dají přehled o množství vyhledávaných slov ve tvém oboru. Až si vybereš ty nejvíce vyhledávané, ověř si sám vyhledáváním na Googlu, které z nich mají největší konkurenci.

Už na první pohled můžeš vidět, jestli se na prvních pozicích umísťují velké stránky. Je lepší soupeřit s blogem Franty Omáčky než s článkem na Idnes. Můžeš také využít nástroj ahrefs a podívat se, jaké odkazy ukazují na různé URL.

 

Jaký stupeň URL zvolit

URL by měla být plně optimalizovaná na klíčová slova, případně na tématiku, které se článek věnuje. Vymaž všechna slova, která nemají žádný přínos, tedy předložky, příslovce a další nedůležitá slova.

Není stanovená délka jedné URL, celkově vzato by však neměla překročit 3 stupně. Například:

Dobře: /stupeň1/stupeň2/obsah/

Špatně: /stupeň1/stupeň2/stupeň3/stupeň4/obsah

 

Titulek, který prodává

Kolik článků už bylo napsáno na téma, jak napsat skvělý SEO článek? Je třeba přidat něco speciálního a odlišit zrovna tvůj článek od další stovky.

Například: „10 tajným tipů, jak napsat skvělý SEO článek, které se jinde nedozvíš.“

Dobrý titulek by měl mít mezi 50 až 70 znaky, aby se objevil celý ve vyhledavači. Víš ale, že delší titulek může mít větší zásah na sociálních sítích, generovat více návštěvnosti a linků? To znamená, že tvoje pozice bude stoupat.

Občas je potřeba soupeřit s konkurencí prostřednictvím zajímavého obsahu. Ukázkovým příkladem může být Wikipedie. Ta nemá ani jedno klíčové slovo v nadpise, a přesto se umisťuje na předních pozicích ve vyhledávání. Tajnou zbraní, kterou bys neměl opomenout používat, je i popis článku pod titulkem tzv. meta description.

 

Struktura, která dává smysl nejen robotům

Představ si, že sedíš ráno u stolu, popíjíš ranní kávu a čteš si v novinách článek o tom, jak pití nadměrného množství kávy může vyvolat problémy se srdcem. Nejprve si přečteš hlavní část článku, uprostřed najdeš titulek a s podtitulkem se setkáš až na konci článku. Jestliže to nedává smysl tobě, pak to nedává smysl ani Googlu.

Titulek H1 je vždy umístěn nejvýše a před H2. Podtitulek H3 je pak vnořen do titulku H2. Od titulku H4 bys neměl mít potřebu vnořování dalších odstavců.

Na závěr pár věcí, které ti při optimalizaci zaručeně fungovat nebudou:

  • S množstvím klíčových slov na článek, by se to nemělo přehánět. Jestli píšeš o nějakém tématu, je jasné, že se klíčová slova budou vyskytovat v celém textu. Není však určen žádný správný počet klíčových slov na jeden článek.
  • Mnoho lidí také diskutuje délku článku. Najdeme článek se stovkou slov, který se skvěle umísťuje, ale také článek, který je výborně umístěný a obsahuje tři tisíce slov.
  • Vždy záleží na tématu a do jaké hloubky se mu chceš věnovat. Snaž se vždy napsat článek, který je lepší, než ten konkurenční, buď unikátní a hlavně používej jazyk zákazníků.

I když se to může zdát, napsat skvělý SEO článek není žádná věda. Doporučuji se držet toho, že článek by měl být hlavně zajímavý s logicky propojenou strukturou. Když se budete držet pár bodíků výše uvedených, pak tvé články budou stále lepší a konkurenceschopnější ve světě SEO. Patříte i vy k těm, kteří se soustředí hlavně na zajímavý obsah?

O nás a tomto blogu

Jsme digitální marketingová společnost se zaměřením na skvělé výsledky.

Konzultace zdarma

Potřebujete slyšet názor zvenčí? Zjistit vaše možnosti, rezervy a hranice? Chcete vědět, proč vaše webové stránky mají nízkou návštěvnost a co brzdí jejich výkon a efektivitu?

Více z našeho blogu