Strategie SEO a jaká je tak pravá pro tvou webovou stránku

  • 26. 4. 2019
  • SEO

Ještě než se pustíš do nového projektu, je třeba vědět, kam míříš a zda ti SEO pomůže k dobrým výsledkům. V dnešním článku ti představím několik základních strategií, které se hodí pro velké e-shopy, ale i pro menší lokální firmy. Sám si vybereš strategii, která se hodí k tvému obchodnímu modelu. Nezapomínej ani na monitoring konkurence. Není nic lepšího než se podívat, jakou SEO strategii sleduje konkurence. Víš, jak jí identifikovat?

 

Optimalizace on-page faktorů už není jedinou strategií. I když samotná optimalizace kódu html na webových stránkách nebo efektivní využití klíčových slov ti pomůže získat lepší pozici. Je důležité se zaměřit i na další faktory, a to zejména ty off-page. Jedná se o:

  • označování značky,
  • budování reputace,
  • využívání sociálních sítí,
  • psaní PR článků,
  • práce na linkbuildingu,
  • psaní SEO článků na blog a mnoho dalších faktorů.

Vše záleží na tom, jakým typem webové stránky chceš být.

Vyber si tu správnou strategii

Podle zaměření webové stránky a tvých cílů si vyber hlavní strategii, na kterou se dlouhodobě zaměříš. Jdi portál, magazín nebo e-shop?

1. Webový portál

Jestliže jsi sportovním portálem, pak se budeš snažit, aby ses objevil ve výsledcích vyhledávání nad sportovišti či sportovními centry, které by mohly mít zájem o zápis na portále.

Pokud klient začne vyhledávat svůj podnik na internetu a jeho umístění ve vyhledavači, ideálně by ses měl objevit ještě před ním. Ve chvíli, kdy se uvidí na druhé pozici, mu můžeš nabídnout své služby.

 

2. Magazín a informační portál

Pokud jsme informační portál nebo magazín, pak se obecně řečeno chceme objevit na prvním možném místě u co nejvíce vyhledávaných výrazů. V těchto typech portálů se denně generují nové a nové články, které v mnoha případech nesouvisí s tištěnou verzí.

Je to proto, že reklama je zaměřena ne na počet prokliků, ale na počet impresí. Návštěvnost je tedy klíčová.

 

3. E-shopy a královská strategie

SEO pro e-commerce je absolutním králem s velkou návratností investic. V prostředí internetu najdeš mnoho velkých firem, které díky dobrému SEO, reputaci, brandingu…fakturují několik milionů eur. Tyto firmy pracují zejména na webové stránce a vytvářejí prostředí se skvělou strukturou, efektivním zařazením produktů do kategorií a subkategorií a hlavně jednoduchostí.

Optimálně propojují on-page a off-page faktory díky obsahové strategii a zaměřují se na sběr dobrých referencí od klientů!

 

4. B2B firmy a menší obchody

V případě stránky zaměřené na B2B se budeš orientovat na několik top klíčových slov, které ti přivedou až 80 % potenciálních klientů. SEO strategie bude orientována zejména na long tail klíčová slova, resp. delší vyhledávané fráze či spojení.

Pokud máš menší obchod, pak ti doporučuji zaměřit se na lokální SEO – přidat se na Google mapy a zbytek výdajů soustředit zejména do PPC s cílením na lokální město nebo oblast.

 

Propagace, která přinese výsledky

Jestliže je tvým cílem propagovat jednu konkrétní akci, pak ti doporučuji vytvořit pro tuto akci konkrétní stránku s názvem a s optimalizovanou URL. V takovém případě máš velkou možnost objevit se na prvních pozicích pro tuto konkrétní akci nebo pro jeden specifický produkt.

YouTube se v současné době stal druhým největším vyhledavačem, hned po Googlu co se týče v počtu vyhledávaných výrazů. Videa tak našly své místo, kde soupeří o ty nejlepší pozice. Tvoje cílovka se tedy může nacházet i na tomto kanále, který každým rokem nabývá na síle.

 

Jak měřit online branding?

V online se všechny kampaně a výsledky dají změřit. Ale co když se chci zaměřit na branding? Změřím prokliky, ze kterých nemám tolik prodejů, neboť klienti mě vidí zcela poprvé a navíc prodeje ani nejsou mým cílem.

Jednou z možností je zřídit si nové telefonní číslo, na které mi budou lidé z kampaní volat, ale ani tento způsob měření není zcela přesný. Branding se tak může, ale nemusí promítnout zejména v asistovaných konverzích.

Tohle jsou některé tipy, jak na strategii SEO. Mým záměrem bylo ukázat, že samotná strategie SEO je závislá vždy na typu obchodního modelu. Můžeš se zeptat pěti SEO expertů a každý z nich ti dá jinou odpověď. Není tedy žádná správná odpověď. Nejdůležitější je udržovat si základnu kontaktů a pracovat a pracovat na SEO kontinuálně. Věnuješ se SEO kontinuálně? Neváhej se svěřit se svou strategií a tajnými tipy.

O nás a tomto blogu

Jsme digitální marketingová společnost se zaměřením na skvělé výsledky.

Konzultace zdarma

Potřebujete slyšet názor zvenčí? Zjistit vaše možnosti, rezervy a hranice? Chcete vědět, proč vaše webové stránky mají nízkou návštěvnost a co brzdí jejich výkon a efektivitu?

Více z našeho blogu