Tipy, jak vytvořit profesionální web stránku

 

 

V dnešní době si, díky redakčním systémům typu WordPress, zvládne vytvořit web stránku téměř každý. Tento článek ti nepřinese podrobný návod, jak si nainstalovat WordPress nebo jaký redakční systém zvolit. Zaměří se však na to, čeho mnoho lidí v dnešní době nedokáže docílit!

Jak docílit toho, aby:

  • webová stránka byla pro uživatele praktická,
  • přinesla mu očekávaný počet prodejů nebo návštěvnosti,
  • měla profesionální šmrnc,
  • rychle se načítala,
  • byla optimalizovaná pro SEO?

Nejprve cíl a pak výdaje

Mnoho podnikatelů a bloggerů tak stráví spoustu času a utratí peníze, aby následně získali výsledky, které nejsou zcela profesionální. Například opomenou fakt, že stránka by se měla dobře přizpůsobit všem zařízením, naistalují si do WordPressu pluginy, které ve finále nic nepřinesou a zcela ignorují SEO.

První otázkou, kterou by sis měl položit je následující: Čeho chci pomocí webové stránky docílit? Jedním z cílů podnikatelů může být vytvoření jednoduché stránky, která slouží pouze k reprezentativním účelům a nemá za cíl prodávat či dalším způsobem se rozvíjet.

Další typ podnikatele již má zájem, aby stránka prodávala, jeho obchod byl viděn a podnik pomalu rostl i online. Využívá přitom různé marketingové nástroje.

Posledním typem je například startup, který chce své podnikání založit vyloženě v online prostředí.

 

Na všechno sám nebo s nápovědou

Další otázkou je, zda zvládneš vytvořit webovou stránku sám, nebo si najmeš specialistu. Pokud to zvládneš sám, můžeš využít redakční systém WordPress a naučit se tipy a techniky, jak vytvořit efektivní profesionální stránku, která zaujme. Pečlivě zvaž dostupný čas a porovnej ho s investovanou částkou do specialisty, který ti může v krátkém čase pomoci.

Vyznáš se v základech marketingu, abys zajistil své stránce, že bude vidět?

 

Výběr domény a hostingu je klíčové

I když se nakonec rozhodneš vytvořit si webovou stránku zcela sám, i přesto za ni nějaké výdaje mít budeš. Minimálně hosting a doménu si zaplatit musíš. Ceny se liší v závislosti na kvalitě a službách jednotlivých poskytovatelů.

Při výběru jména domény ber v potaz své obchodní cíle a zaměření webu. Jestliže se chceš rychle a dobře umístit ve vyhledavačích, pak si do své domény zakomponuj klíčové slovo. Při vytváření profesionální značky pak postačí jméno a příjmení.

 

Struktura, aneb zákazníkův druhý domov

Jedním z nejdůležitějších aspektů každé webové stránky je její struktura. Struktura by měla být jasná a jednoduchá, aby se návštěvník na webu dobře zorientoval. Už na první pohled by se měl návštěvník na webu cítit jako doma, text musí odpovídat jeho jazyku a měl by mu být známý.

Pamatuj na to, že každá webová stránka sleduje určitou strukturu, na kterou jsou lidé zvyklí a dobře se na stránkách orientují. Ponech vše jednoduché.

 

Na písmu, obrázcích a barvách záleží

Webová stránka by měla mít profesionální vzhled – jednoduché texty, design, architektura atd. Jedním z důležitých aspektů jsou i barvy. Vyber si 2 až 3 základní barvy, do kterých promítneš vizi a poslání obchodu. Vyhni se sytým barvám, ze kterých by mohly návštěvníkům bolet oči.

Typy písma, jeho velikost a řádkování také hrají svou roli. Pokud budeš mít písmo příliš malé, nikdo si o tobě nic nepřečte. Návštěvníci text pouze skenují, proto je důležité efektivně využívat nadpisy, podtržená slov nebo, odstavce.

Není výjimkou narazit na obrázky s nízkou kvalitou, které jen stěží mohou reprezentovat produkty na webu. Existuje mnoho kvalitních obrázků, které se dají stáhnout zdarma. Využít můžeš například některou z fotobank.

 

Pár tipů a otázek pro kreativní chvilky

  • Aby byla tvoje stránka rentabilní, ujisti se, že existuje dostatek zájemců o nabízený produkt či službu a následně si dle zaměření zvol obchodní model, který ti nejlépe vyhovuje.
  • Vytváříš webový portál, e-commerce nebo osobní stránku?
  • Založ si svůj blog, zaměř se na SEO, buď vidět, využívej sociální sítě ke generování návštěvnosti, brandingu, vytvářej komunity a prodávej.
  • Zaměřit se můžeš i na SEM a pomocí placené reklamy propagovat produkty.
  • Buduj důvěru mezi svými klienty. Ty se pak od tebe nehnou ani na krok.

Už jsem viděla mnoho podnikatelů, kteří si bez rozmyslu nechají vytvořit webovou stránku, které nemá žádný cíl a ani strategii. Stejně jako u jiných projektů, je třeba si na chvíli sednout a sepsat si, jak chci se stránkou do budoucna pracovat. Online svět je stále bohatší a bohatší, a i když si vytváříš prostřednictvím webu jednoduchou prezentaci, počítej s jejím neustálým rozvojem. Jak vnímáš svět onlinu? Sdílej s námi tvůj příběh.

O nás a tomto blogu

Jsme digitální marketingová společnost se zaměřením na skvělé výsledky.

Konzultace zdarma

Potřebujete slyšet názor zvenčí? Zjistit vaše možnosti, rezervy a hranice? Chcete vědět, proč vaše webové stránky mají nízkou návštěvnost a co brzdí jejich výkon a efektivitu?

Více z našeho blogu