To, že SEO není tím, čím bývalo, už není novinkou. Tento článek ti představí výběr těch nejdůležitějších tendencí, které bys rozhodně neměl opomenout. SEO se nepřestává měnit a to ve všech aspektech. Přečti si o nových trendech a přihlédni k nim ve své SEO strategii. Linkbuilding bez odkazů, vyhledávání pomocí hlasů a jaké další přinesl rok 2019?
Takový je online! Vše závisí na velkých mezinárodních firmách, jako jsou Google, Bing, Yahoo…, které každý den inovují všechno, na co sáhnou. Právě pozice ve vyhledavačích a faktory, podle kterých je posuzována, patří mezi ty nejvíce se měnící.
SEO trendy v roce 2019, aneb kam letos míříme
Jestliže máš webovou stránku, je důležité, aby se objevila mezi prvními výsledky na Googlu nebo v Seznamu. Pokud tam nebudeš, znamená to, že v prostředí online neexistuješ. Proto je třeba mít přehled v nejnovějších trendech, jak zlepšit organickou pozici webu.
Vyhledavače se neustále mění…a to hodně!
Možná si ještě vzpomínáš, jak Google vracel šest základních výsledků na jakýkoli dotaz. V posledních letech Google inovoval formát a způsob, jakým jsou výsledky vraceny. Když vyhledávám recept na svíčkovou, Google je schopný mi vrátit recept hned v úvodu stránky a navíc přidat další odkazy na:
- seznamy videí,
- názory,
- fóra a diskuze,
- hodnocení atd.
Nemá to nic společného s výsledky vyhledávání, které vracel před několika lety.
Kdo nesprintuje, brzy poletí…
Rychlost se postupně proměnila v jeden z nejdůležitějších faktorů v umístění ve vyhledavačích. Je mi jasné, že to není úplná novinka. Navíc už nějakou dobu na nás s rychlostí všichni tlačí. Proč ji sem zařazuju?
Protože pro SEO v roce 2019 se rychlost webovek stala tím nejdůležitějším faktorem. S tím, jak se všechno mění, rychlost načítání stránky jde neustále dolů. Když nemáš webovou stránku přizpůsobenou této tendenci, znamená to velké zaostávání za konkurencí.
V tuhle chvíli Google vyžaduje dobu maximálně 3 sekund, než se webová stránka načte. A na konci tohoto roku může jít ještě níž. Rychlost stránky je tedy klíčovým faktorem pro SEO optimalizaci.
Vyhledávání pomocí hlasu je už samozřejmostí
Hlasové vyhledávání se pomalu proměňuje a stává se jedním z pilířů tendencí v SEO. Ale, proč moji webovku ovlivňuje, že aktuálně se hledá pomocí hlasu, namísto psaného výrazu?
Protože lidé nemluví stejně, jako píšou!
Navíc psaní výrazů se mnohdy omezuje na jednoduché fráze jako „koupit víno Praha“. Potenciální zákazníci při vyhledávání hlasem využívají kompletnější fráze používané v běžné řeči. „Kde můžu koupit dobré víno v Praze?“
Studie aplikované na klienty
V dnešní době je internet schopný sledovat uživatele po celý den. Různé analýzy těchto dat dovolují velkým podnikům, nejen lépe porozumět publiku, ale také aplikovat tyto výzkumy pro zlepšení algoritmů.
Vyhledavače jsou schopny se napojit efektivněji na potřeby zákazníků. Co to v SEO znamená? Je důležité segmentovat a ještě lépe se zaměřit na cílové publikum. Jinak se k nim nedostaneš.
Široká škála přístrojů nejen těch tradičních
Minulý rok byl plný Smart přístrojů: SmartTV, SmartWatches atd. a také evoluční v množství přístrojů, které lidé využívají při vyhledávání.
Tablety už nahradily počítače, telefony se postupně stávají nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti a Google je možné najít v televizích. Kdo říká, že nebudeme mít SEO v pokročilé verzi?
Linkbuilding už není spojen s odkazy
Počkat…Jak tedy budu dělat zpětné odkazy bez odkazů? Vyhledavače mohou v nejbližší době využívat namísto odkazů, pouze označování. Označování už nenesou odkaz jako důležitý faktor pro lepší pozici značky v SEO.
Představ si, že Seznam zmíní jméno tvé značky v článku na první straně a Google jej dokáže spojit právě s tvojí webovkou. Už není potřeba zpětného odkazu!
Výše uvedené trendy jsou jen ochutnávkou trendů pro rok 2019. Některé z nich je poměrně snadné aplikovat do SEO strategie a naopak s jinými je to složitější. Chybí ti tu nějaká tendence, která je pro letošek klíčová? Sdílej s námi tvoje zkušenosti a nápady. Už se rýsuje něco dalšího na příští rok?
O nás a tomto blogu
Jsme digitální marketingová společnost se zaměřením na skvělé výsledky.Konzultace zdarma
Potřebujete slyšet názor zvenčí? Zjistit vaše možnosti, rezervy a hranice? Chcete vědět, proč vaše webové stránky mají nízkou návštěvnost a co brzdí jejich výkon a efektivitu?