Jak správně optimalizovat web pro vyhledavače, aneb posuň se výš

  • 15. 5. 2019
  • SEO

Optimalizace webu pro vyhledávače je v dnešní době klíčová, jestliže chceš dosáhnout svých cílů v prostředí online. V článku se dozvíš několik jednoduchých tipů k vylepšení webové stránky, které ti v krátkém časovém horizontu zvýší pozice ve vyhledavačích.

Pozor! Tady se vytváří zápas mezi tebou a konkurencí. Kdo bude mít důvěryhodnější web? Přečti si více o tom, jak se dostat před konkurenci.

7 jednoduchých tipů, které tě dostanou před konkurenci

Kdo aplikuje tu nejlepší optimalizaci pro svou webovou stránku? Jsi si jistý, že se tvá webová stránka správně indexuje nebo, že na ní nejsou zbytečně rozbité linky?

 

1. „ALT“ k obrázkům

Jednou z nejjednodušších optimalizací pro SEO je přidáním „ALT“ ke všem obrázkům na webu. Jedná se o popisek obrázku, který ti zvedne relevanci u robotů. Obrázek se může jmenovat DSC005  nebo „fotka hory“, ale jeho ALT bude například „Annapurna trek v Nepálu“.

 

2. Meta popisek

Jedná se o popisek ne delší než 160 slov, který umožňuje každé stránce představit její zaměření a hlavní oblast obchodu. Objeví se vždy v momentě, když někdo vyhledává pod konkrétním výrazem na Googlu. Jako výsledek se objeví různé stránky.

Každá stránka však vyjede s titulkem, popiskem a relevantním linkem. Google roboti tento popisek vyhledávají zcela automaticky.

 

3. Očima kameramanů

Představ si, že necháš svou webovou stránku projet pod rentgenem. Ocitneš se za kamerami jedno zajímavého filmu. Můžeš vidět:

  • informaci o návštěvách webové stránky,
  • počet návštěv,
  • počet unikátních návštěvníků,
  • jak dlouho se na tvém webu zdržují,
  • odkud přišli,
  • z jaké země pocházejí,
  • z jakého zařízení na tvou stránku přišli.

Tyto a další metriky se můžeš dozvědět zdarma z mnoha nástrojů, jako je Google Analytics, který ti poskytne zajímavá data.

 

4. Doména nejméně na 5 let

Je důležité, aby byla doména kontinuálně v provozu, a to nejméně 5 let. Mnoho začínajících podnikatelů nechají svojí doménu na pár měsíců spát a následně začnou s velkým vypětím pracovat znovu na budování svých pozic ve vyhledavači.

Takovéto přerušení však ve velkém ovlivňuje optimalizaci webové stránky.

 

5. Rozbité linky

Rozbité linky jsou takové, které máš stále na své webové stránce, ale ty už nefungují. Mohou to být jakékoli linky na statické stránce, odkaz na externí webové stránce nebo publikace na blogu, která přestane fungovat. Mezi některé důvody, proč daný odkaz již nefunguje, patří:

  • přejmenování daného souboru,
  • autor ho přemístil,
  • archiv byl jednoduše odstraněný.

Mnohdy se tyto problémy objeví, když se majitelé rozhodnou kompletně zrenovovat webové stránky. V momentě, kdy se skryjí staré webové stránky a publikují se ty nové, nastává problém. Collabim je skvělým nástrojem pro optimalizaci webové stránky, který mimo jiné hledá i rozbité linky.

 

6. Vložení emailu a kontaktů obrázkem

Je zcela běžné, že na webové stránky budeš chtít vložit email nebo celé kontaktní údaje. Všichni bychom si přáli, aby naši potenciální zákazníci mohli snadno zkopírovat email na stránce do svého emailu a napsali nám.

Je důležité, aby adresa nebyla tak snadno kopírovatelná, neboť v prostředí internetu se nachází mnoho robotů vytvořených spammery, kteří právě tyto emaily shromažďují. Ideální formou je vytvořit si klasický JPG, který nahradí odkaz na emailového klienta.

Google ti za tuto malou optimalizaci přidá několik bodíků!

 

7. Indexace webu

Po vytvoření webových stránek je dobré se ujistit, že Google tě už začal indexovat. Indexace znamená, že Google si tvé stránky již všiml a zařadil si ji dle obsahu, autority a relevance. Snadno se k ní pak může vracet.

Jestli chceš vědět, zda Google tvojí stránky indexoval, pak do vyhledavače napiš „site:“ a za ni webovou adresu následujícím způsobem: „site:idnes.cz. Už používáš Google Webmaster Tools? Pak můžeš snadno zjistit reálný počet indexovaných stránek.

Existuje mnoho způsobů, pak optimalizovat webové stránky pro vyhledavače. Důležité je držet se své strategie, sledovat novinky a průběžně aktualizovat své webové stránky. Změny jsou dobré, pokud jsou efektivně zapracovány a nezanechávají za sebou spoušť, například v podobě rozbitých linků. Znáš nějaký nástroj, který ti usnadňuje práci a nezanevřel bys na něj? Sdílej s námi a komentuj níže.

O nás a tomto blogu

Jsme digitální marketingová společnost se zaměřením na skvělé výsledky.

Konzultace zdarma

Potřebujete slyšet názor zvenčí? Zjistit vaše možnosti, rezervy a hranice? Chcete vědět, proč vaše webové stránky mají nízkou návštěvnost a co brzdí jejich výkon a efektivitu?

Více z našeho blogu